to Japan or not to Japan?
Dostalam konkurencyjna oferte pracy. Tzn konkurencyjna do tej, ktora dostalam trzy tygodnie temu na duzym uniwersytecie w polnocnej Anglii, jako asystent (postdoc). W Europie i Stanach ten rodzaj pracy jest wykonywany na kontraktach, zazwyczaj o dlugosci miedzy rokiem a trzema latami. Kontrakt w Anglii jest na trzy lata. W dobrej grupie, duzo publikuja, maja duzo pieniedzy na badania naukowe.
Konkurencyjna oferta jest niestety tylko na rok, i to za duzo mniejsze pieniadze. To dlaczego ja rozwazam? Poniewaz jest to praca w nowej dziedzinie, w ktorej pracowalam przez ostatnie dwa lata i w ktorej chcialabym pozostac. A dokladniej jest to polaczenie tej nowej dziedziny, z moja stara dziedzina z doktoratu. To jest bardzo egzotyczne. Ale co najwazniejsze, to jest w Japonii.
Od jakiegos czasu planowalam sobie, ze jesli chce pojechac za granice (za granice UK znaczy sie ;-), to chcialabym do Japonii. Na wiosne chcialam zlozyc podanie do JSPS (oni daja stypendia na postdoca dla ludzi z zagranicy Japonii). Tylko, ze nie wyrobilam sie z deadlinem, i powiedzialam sobie, sprobuje za pol roku. A teraz jak dostalam oferte na 3 lata to o tym zapomnialam, a raczej przestalam wierzyc w realizacje tego planu.
Tydzien temu w mojej skrzynkce emailowej wyladowala oferta pracy skierowana do wszystkich w naszej grupie. Odpisalam i w odpowiedzi profesor z Japonii napisal, ze bardzo chetnie przyjmie mnie na tego postdoca.
Pierwsze co zrobilam, to spytalam sie mojego faceta (mojego "Aniola Stroza"), czy pojedzie ze mna. A on sie zgodzil.
Chcialabym tam troche pozwiedzac i doswiadczyc nowej kultury, ale z drugiej strony obawiam sie, ze bede tam zapierdzielac jak maly robocik az do Karoshi (smierc z przepracowania, taki japonski fenomen: link here)
No i pieniadze tam sa smiesznie male, przynajmniej w porownaniu z potrzebami, i tym jaka jest pensja minimalna w UK (a zakladam, ze koszty utrzymania sa porownywalne). Podobno pieniadze to nie wszystko. Hmmm, czyzby?
Jechac czy nie jechac?
--------------------------------
to Japan or not to Japan?
I have received a competitive job offer. Competitive to the one I received three weeks ago that is. The previous one is as a postdoc at a Big University in Northern England. In Europe and USA this type of job (postdoc) is contract-based, mostly between one to three years long. The contract in UK is for three years. In a good group, they publish a lot and have good funding for research.
The competitive job offer is only for one year and for much less money. So why do I consider it? Because it is in the new discipline, in which I have worked for the last two years as a postdoc and where I would like to stay. And it combines this new discipline with the old one in which I did my PhD, so it adds a sort of exotic twist to it. But what is the most important, it is in Japan.
From some time ago I have planned that if I want to go abroad (abroad from UK that is) then I want to go to Japan. In spring I wanted to apply to JSPS (they give postdoctoral fellowships for foreign researchers). I was not able to make it for the deadline and I promised myself to try in the next half a year. But now when I have got an offer for three years I have forgotten about Japan dream, or rather more accurately I stopped believing in realization of this plan.
A week ago an email with the job offer addressed to our group arrived in my inbox. I replied and the professor from Japan replied that he would be happy to have me there for this postdoc.
The first thing I did was to ask "Guardian Angel" boyfriend if he would like to go with me. He said yes.
I would like to see some of Japan and experience living in a new culture, but on the other hand I am afraid that I will work like a robot there until Karoshi (death from overwork, it is a Japanese phenomenon: link here)
And the money is ridiculously little, or at least as compared with the needs and the minimal salary in UK (and I assume that the living costs are comparable). Apparently money is not everything. Hmmm, is it?
Should I go or should I not go?
Tuesday, 9 September 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)


o geeeez! sie wydarzylo! no to zgryz.. mysle ze ciezken decyzjen ale... aleeeee... ja bym juz qpowal japonki i... :) Leeds z mapy nie zniknie ;]
ReplyDelete